Maija Berndtson: alueellisen kirjastotoiminnan kehittäminen

Maija Berndtson kertoi opetus- ja kulttuuriministeriön kirjastopäivillä tekeillä olevasta alueellisen kirjastotoiminnan (so. maakuntakirjastotehtävä) arviointia ja kehittämistä koskeva esiselvityksestä. Selvityksen tavoitteena on turvata ja edesauttaa tasapuolisen, tasalaatuisen ja ajantasaisen kirjastopalvelun toteutuminen tehokkaasti ja taloudellisesti kautta koko maan.

Berndtson kertoo Säätytalolla 12.11.2014 kirjastopäivillä tehdyssä haastattelussa mitä tutkimuksen taustahaastatteluista on noussut esille. Berndtson kertoo esimerkiksi, että Suomeen näyttää olevan kehittymässä kahden kerroksen kirjastoja ja tähän pitää kyetä puuttumaan uuden kirjastolain avulla.

Lisätietoa:
Maija Berndtsonin esitys