Kirjoja ja kirjailijoita Prosak-proosaklubeilta

Etsitkö lukuvinkkejä? Kiinnostavatko kirjojen taustat tai se miltä teos kirjailijan itsensä lukemana kuulostaa? Prosak-proosaklubitallenteet ovat juuri sinulle, hyvä kirjallisuuden ystävä.
Kirjastokaista on tuottanut ohjelmia Prosak-proosaklubeilta seitsemän vuoden ajan. Ohjelmissa kirjailijavieras lukee otteita teoksistaan ja kertoo teoksensa taustoista toimittaja Marko Gustafssonin kysymysten viitoittamana. Voit katsoa näitä klubitallenteita Kirjastokaistalta sekä jakaa ja näyttää niitä vapaasti vaikkapa osana lukupiiriä tai oppituntia. Prosak-ohjelmia löytyy myös Yle Areenasta. Klubi-tallenteita on yhteensä lähes 150, joten ne ovat paitsi elämyksellinen kokonaisuus, myös hyvä tietopankki kaikille suomalaisesta kirjallisuudesta kiinnostuneille.

Prosak-klubeja järjestettiin vuosina 2008-2017. Aluksi proosaklubit pidettiin ravintola Dubrovnikissa, josta ne siirtyivät syksyllä 2012 Kansallisteatterin Lavaklubille. Kirjastokaista tuli mukaan kuvaamaan klubit tammikuussa 2010 ja oli mukana vuoden 2016 loppuun saakka.

Lisätietoa:
Kaikki Prosak-proosaklubivideot