Kirja, joka kolahti: Mihail Bulgakov – Saatana saapuu Moskovaan

Kirja, joka kolahti -lukuvinkkinä Mihail Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan. Lukuvinkin antaa Minna Suikka. Lukuvinkki on kuvattu maaliskuussa 2017 Pasilan kirjastossa.
Saatana saapuu Moskovaan on venäläisen kirjallisuuden sapekkaimpia satiireita. Mustan komiikan mestariteoksessa Pimeyden Ruhtinaan vierailu 1930-luvun Moskovassa rinnastuu vaikeuksiin joutuneen neuvostokirjailijan ja hänen rakastettunsa lyyriseen rakkaustarinaan sekä Pontius Pilatuksen ja Jeesuksen välienselvittelyyn kahdentuhannen vuoden takaisessa Jerusalemissa. Mihail Bulgakovin pääteos oli Neuvostoliitossa kielletty kirja miltei kolmekymmentä vuotta. Sen riehakas fantasia ja salakavala huumori ovat edelleen vertaansa vailla. (Kirjasampo)

Kaikki Kirja, joka kolahti lukuvinkit
Teos Kirjasampo.fi:ssä