Katja Jokiniemi: Arbetstagarutbyten och kompetenskartläggning

I Borgå stadsbibliotek – Nylands landskapsbibliotek håller man just nu på att planera flera projekt. Landskapsbibliotekarie Katja Jokiniemi berättade på undervisnings- och kulturministeriets biblioteksdagar i november 2015 om två av dem. Det ena projektetet handlar om arbetstagarutbyten mellan biblioteken i Nyland.

Katja Jokiniemi berättar att meningen med utbytena är att knyta kontakter mellan biblioteken i Nyland och att arbetstagarna ska få nya idéer och inspiration till sitt arbete och informellt lära sig av varandra.

Katja Jokiniemi berättar också om en kartläggning av bibliotekspersonalens kompetens som Nylands landskapsbibliotek planerar att genomföra tillsammans med landskapsbiblioteken i Kouvola och Villmanstrand.

Nylands landskapsbibliotek – Borgå stadsbibliotek
Vaitelu virkistää – työntekijänvaihdot Uudenmaan kirjastossa / Omväxling förnöjer! – arbetstagarutbyten i Nyland (projektbeskrivning på finska)

Intervjuare: Anna-Maria Malm
Film: Panu Somerma och Mikko Helander
Klipp: Mikko Helander
Produktion: Bibliotekskanalen – Biblioteken.fi, 2015

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Programmet på kartan

Taggar