Kai Ekholm polemikoi Internetin, Googlen ja kirjastojen rajamailla

Kansalliskirjaston ylikirjastonhoitaja, professori Kai Ekholm polemikoi Internetin, Googlen ja kirjastojen merkityksestä uudessa teoksessaan ’Kirjastot ovat palaessaankin kauniita’. Ekholm haastaa tässä Avaimen kustantamassa teoksessa lukijansa etsimään kirjan ja lukemisen syvintä merkitystä. Matkaa tehdään käsitellen niin kirjojen ja kirjastojen järjestelmällistä tuhoamista kuin muistiorganisaatioiden tärkeää, mutta haastavaa tehtävää.

Lisätietoa:
Kai Ekholm Wikipediassa
Kansalliskirjaston kotisivut

Toimittaja: Riitta Taarasti
Alkuspiikki: Aapo Rikala
Kuvaus ja editointi: Tuomas Lipponen
Kuvauspäivä: 3.8.2010

1 kommentti

1. Tanakkaa asiaa. Pidin erityisesti digitoinnin tärkeyden esiinnostosta. Haastatteluun oli saatu hienosti myös tunteisiinvetoavaa asiaa kirjallisuuden tuhoamisen käsittelyssä sotien yhteydessä. Kirja taitaa olla loppuunmyyty ja omassa kirjastossakin varausjono. Harmi.

Koiralle kanssa plussat :+)