Jukka Sormunen ja Aki Puustinen: Virtuaalitodellisuus ja elämyksellinen oppiminen

Live-streamtallenne yleisten kirjastojen konsortion koulutuspäivästä, jossa hankekoordinaattorit Jukka Sormunen ja Aki Puustinen pitivät esityksen ”Virtuaalitodellisuus ja elämyksellinen oppiminen”.

Virtuaalitodellisuus yleistyy ja sen hyötykäyttöä on tutkittu jo opetuksessa. Miltä virtuaalitodellisuus näyttää ja miten sitä on hyödynnetty opetuksessa? Mikä voisi olla kirjastojen rooli? Koulutuspäivässä kokemuksistaan ja virtuaalitodellisuuden mahdollisuuksista olivat kertomassa ”Virtuaalitodellisuus ja elämyksellinen oppiminen” –hankkeen koordinaattorit Jukka Sormunen (hankekoordinaattori, FinEduVR) ja Aki Puustinen (hankekoordinaattori, FinEduVR). Jukka Sormunen on myös Kuopion klassillisen lukion rehtori ja liikunnan opettaja. Aki Puustinen on myös Muuramen lukion rehtori ja historian opettaja.

Yleisten kirjastojen konsortio pureutui vuoden 2017 koulutuspäivässään uusiin aineistoihin sekä niiden hankintaan ja ihmisten tapaan käyttää niitä. Koulutuspäivä järjestettiin Finlandia-talolla 21.3.2017. Puheenjohtajana toimi Virva Nousiainen-Hiiri, Helsingin kaupunginkirjasto, Yleisten kirjastojen konsortio ja hänen kanssaan keskustelua ohjasi Aino Ketonen Yleisten kirjastojen konsortiosta.

Lisätietoa:
Virtuaalitodellisuus ja elämyksellinen oppiminen