Johanna Selkee: Kirjastotoiminnan vaikuttavuuden eri ulottuvuuksia

Live-streamtallenne ”Vaikuta tai kuole” -seminaarista, jossa erityisasiantuntija Johanna Selkee Suomen Kuntaliitto ry:stä piti esityksen ”Kirjastotoiminnan vaikuttavuuden eri ulottuvuuksia”.

Kirjastotoiminnan vaikuttavuuden arviointiryhmä järjesti Vaikuta tai kuole – arvoa vaikutavuudesta -seminaarin näkövammaisten palvelu- ja toimintakeskus Iirksessä 25.9.2017. Kirjastopalvelujen arviointi on murroksessa, koska kirjastojen toiminta ja nykyiset arviointiperusteet muuttuvat. Koska kaikkea toimintaa ei voi mitata tilastoilla ja määrällisesti, tarvitaan myös laadullista arviointia ja siihen soveltuvia mittareita. Parhaiden käytäntöjen tunnistaminen ja kirjastojen yhteisen näkemyksen löytäminen arvioinnissa on tärkeää kirjastosektoreiden (yleiset kirjastot, yliopistokirjastot ja Kansalliskirjasto, ammattikorkeakoulukirjastot ja erikoiskirjastot) arviointiyhteistyön kehittämisessä.

Vaikuta tai kuole -seminaarin ohjelma Kansalliskirjaston sivuilla
Hyötyä, tietoa, elämyksiä – kirjastojen vaikuttavuuden ulottuvuuksia
Johanna Selkeen esityksiä Kirjastokaistalla

Kuvaus: Panu Somerma