Yle Radio 1:n Kirjakerho: Suomalaisuus – häpeän kulttuuri

Syyllisyys ja häpeä ovat edelleen aiheina kotimaisissa kirjoissa. Tunnemmeko vieläkin samanlaista syyllisyyttä menneiden sukupolvien teoista kuin aiemmin? Ovatko yhteiskunnan ristiriidat liudentuneet ja vastakohdat tasoittuneet niin, etteivät meitä enää sido samanlaiset yhteisöjen tiukat normit? Oman kehon kummallisuuksiinkin suhtaudumme nykyään suvaitsevammin kuin ennen. Me kaipaamme yhä sellaista elämää, jossa ei tarvitsisi tuntea syyllisyyttä eikä häpeää. Keskustelijoina kansanedustaja Anna Kontula ja filosofi, kirjailija Torsti Lehtinen. Ohjelman toimittaa Seppo Puttonen.

Kirjasto 10:ssä nauhoitettu Kirjakerho lähetetään Yle Radio 1:ssä 23.5.2014 klo 17.20. Kirjakerhon nauhoitustilaisuus myös videoitiin ja se on katsottavissa Kirjastokaistalla ja Yle Areenassa 23.5.2014 alkaen.

Lisätietoa:
Yle Radio 1:n Kirjakerho