Juha Tarvainen: Tutustuminen hankintaliittymään ja Ellibs kirjaston esittely

Livestream-tallenne hankintapäivästä 17.2.2014. Kirjastoiden kokoelmissa on yhä enemmän e-kirjoja ja niiden hinnoittelussa ja lisensoinnissa kirjastoille on tapahtumassa isoja muutoksia. Isot kotimaiset kustantajat ovat tulossa mukaan kirjastojakeluun ja e-kirjat hinnoitellaan kirjastoille lisenssihinnoittelulla. Tämän myötä myös Ellibs kirjakaupan kirjastoiden hankintaliittymä muuttuu. Mitä tämä tarkoittaa kirjastoille?

Sähköiset sisällöt yleisiin kirjastoihin, Ellibs ja Helsingin kaupunginkirjasto – yleisten kirjastojen keskuskirjasto järjestivät hankintapäivän Pasilan kirjaston tietokoneluokassa. Päivän teemana oli tutustua uuteen Ellibs hankintaliittymään, perehtyä lisensointimalleihin sekä oikean lisenssin valintaan ja lisenssimäärien arviointiin. Juha Tarvainen Ellibs oy:stä esitteli hankintaliittymää ja Ellibs kirjastoa.

Sähköiset sisällöt yleisiin kirjastoihin

Kuvaajat: Panu Somerma ja Mikko Helander